raye!!!!!

pagi raye 2 cam biase…sumer org pon que bilik air..coz nk bg org2 laki yg nk g semayang raye so…bg la diorg settle sumer dlu…sambil2 tu kne panaskn rending yg da msk semlam….prepare pinggan..cawan…etc…timing baik jer…sumer org sudah mandi org2 laki blk dr masjid…yg da siap laa hidang…

pas2 biase pg2 raye nk amek gmbr bagai…so beriye la make up…busu aku siap nk ltk mascara…nk bg lentik bulu mate dier..gelak2 jer aku dgr request dier..tp aku wat gak la…hehehe…m teh aku pon…siap 2-3 org jd makeup artist dier….sampai keluarge belah mertue dier tegur…m teh seronok betul…pas brsalam2….kitorg amik gmbr family…sian busu aku..xde family lg..xpe2..kitorg selalu jer doa dier cpt jmpe d one…hehehe…

pas2 kitorg gerak g kubur plakkne g 2 tmpt sbb kubur wan ngan atok aku lain2…da tgh ari2 sempat la beraye 3-4 umah area dkt2 peradong ngan kg…rending n9 mmg fevered aku even aku x leh mkn peas sgt…tp best…seyes…aku siap compare rending umah mane lg bez…hihihi…kitorg gerak skali so cam sian gak kat tuan umah sbb skali dtg mmg akan penuh umah…tp bile lg nk pegi…lgpon nie br rse raye….jalan raye same…kadang jumpe2 la ngan sedare2 yg x kenal…smpt la kenal2 time 2..nie anak sape2…blalala….tp aku rse kalo jumpe balik pon xsure la kenal x….hahhaha…sepintas lalu… short term memori aku truk sei…

raye kedua kitorg raye area serembn ..senawang ngan mambau….umah wan inok..wan chik..ngan wan ngah….x sempt g umah tok lang kt sendayan…kt umah wan inok aku dpt duit rayer…hehehe….adek aku sumer x dpt..akmal ngan mirul jer…hahahha…yg lain x puas hati ngan aku…hahaha….muke babyface p tam aku kte…bangga 2…kt umah wan chik siap wat nasi ayam tuk kitorg…

kat umah wan ngah sedey sgt ble tgk moyang aku…dier cam da kurus sgt…br jer dgr psl dier sakit time pose 2…p ude ngan m tam da sebak..mate masing2 da merah…huhuhu…kitorg bwk moyang blk kg..sbb dier teringin nk jenguk umah dier (umah moyang ak sebelah umah wan aku jer)da blk kg br nmpk moyang sehat sket…nk berjalan...kalo x nk berdiri pon x larat…tp umur moyang x pjg…dier meninggal ahad br nie…sob3…sedey gak tp at least ape yg moyang aku teringin nak wat kitorg da usahekan…xde la cam terkilan sgt…

bile da start raye nie ramai gak org wat kenduri kawen…open house…umah aku x tau bile???bile da blk umah aku sempt beraye umah aeman…sbb dkt jer ngan umah aku…pas2 g umah katijah…tgk baby baru…n umah syarah….weekend nie nk wat konvoi raye..so cam bez jer…hope jd….nk trn kl!!!yeay!!!makhirah sile trn ek???wan pon…hahaha…da byk sgt aku tulis ari nie..2 n3 skali…penat +sejuk+pening pale lg…huhuhu…x nak sakit..coz malas nk mkn ubat..argh!!!!k laa…smbg lain kali…daa..salam…tc…korang…jgn demam raye sudah…

Comments

Popular Posts